Logo 2 600x75pixels

Sankt Helene Skole

På Sankt Helene Skole uddanner vi unge mennesker, som har overskud, overblik og lyst til at træffe kloge beslutninger.
Vores elever skal ikke kun blive til noget, men også til nogen!

Og vi har det hele!
Vi har meget fine faciliteter og en unik natur omkring os med et moderne miljø og stor opbakning fra forældrene og lokalsamfundet.

Faciliteterne:

• Vi har hjemme på to lokalskoler med egen fritidsordning.
    Vi har masser af kvadratmeter. Der findes ikke mange skoler i Danmark, der har så meget plads pr. lærer og elev.

Læringsmiljøet:

•  Læringsmæssigt forsøger vi at skabe miljøer, der vokser med børnene.
    Vi har rullende skolestart og aldersblandet undervisning fra 0. til 2. klasse både i Vejby og Tisvildeleje.
  •  Fra 7. klassetrin samler vi årgangene på Vejby.
    Vi har også et spor 5 for elever i vanskeligheder inden for autismespektret.
  •  På Sankt Helene Skole finder du fællesskaber på kryds og tværs af aldersgrupper, interesser og indlæringsparathed.
    Alle vores børn får den hjælp, de har brug for og de udfordringer, de skal have og magter.
  •  Sankt Helene Skole har investeret massivt i it-lærings-værktøjer.
    Elever fra 0. til 9. klasse bruger dem, og det samme gælder for lærerne.
  •  Vi tager imod forandringer, men holder snuden i sporet.
    Målet er en tryg skoledag og faglig og social udvikling for alle vores elever - det samme mål som på alle skoler i Danmark.

Kulturen og lokalsamfundet:

•  Vi var ikke den skole, vi er, uden opbakningen fra forældre og folk, der bor i Vejby og Tisvildeleje.
  •  Hver morgen samler morgensangen især de yngste og deres forældre. Forældre og lokalsamfund
    deltager i vores initiativer og hjælper med at opretholde skolens traditioner som høstfesten, forårsfesten,
    "Den Gyldne Sko" (idrætskonkurrence), skolekomedien, "Blok U-dag" (teambuilding for 7. - 9. klasse) og meget mere.
  •  Fra disse unikke rammer sender vi unge mennesker ud i verden - de er parate og tør give sig i kast med livet og fremtiden.